CONCURS NAŢIONAL DE MUZICĂ FOLK
In memoriam Gabi Dobre"
EDIŢIA a XVII–a
PLOIEŞTI
7 - 8 octombrie 2016
I. OBIECTUL ŞI SCOPUL FESTIVALULUI
Festivalul Concurs Naţional de Muzică Folk intitulat “FESTIVALUL
CASTANILOR– In memoriam Gabi Dobre”, eveniment ce poartă numele iniţiatorului şi regretatului
jurnalist Gabi Dobre, este o manifestare
cultural-artistică de mare amploare, care se adresează grupurilor
muzicale şi interpreţilor individuali de muzică folk, cantautori din România.
Ediţia a XVII-a a Festivalului îşi
propune readucerea în actualitate a
acestui gen muzical, depistarea şi încurajarea talentelor
interpretativ-creative şi îmbogăţirea cu noi valori a repertoriului naţional de muzică folk,
incurajând creaţia de muzică folk autohtonă şi intensificând promovarea modalităţilor
moderne de expresie artistică.
II. ORGANIZAREA ŞI DESFĂŞURAREA
FESTIVALULUI
Festivalul este organizat de
către Casa de Cultură “I.L. Caragiale” a Municipiului Ploieşti, în perioada 7 -
8 octombrie 2016, la sediul Teatrului “Toma Caragiu”, inserând în structura sa
componente competitive şi spectaculare.
Zilele de festival vor fi organizate astfel:
- Concurs: vineri, 7 octombrie
2016,
- Gala Laureaţilor: sâmbătă, 8 octombrie 2016.
În ambele seri vor avea loc recitaluri susţinute de nume consacrate ale
muzicii folk.
În cadrul festivalului va fi invitat şi câştigătorul Marelui Premiu desemnat
la ediţia anterioară pentru susţinerea unui recital.
Casa de Cultură “I.L.Caragiale” Ploieşti, în calitate de organizator,
are dreptul exclusiv de a fotografia, înregistra audio-video în scopul difuzării
şi/sau distribuirii fixărilor audio-vizuale aferente prestaţiilor concurenţilor
din cele două zile de festival, pentru promovarea ediţiilor viitoare ale
festivalului.
III. CONDIŢII DE PARTICIPARE
“FESTIVALUL CASTANILOR – In
memoriam Gabi Dobre” se adresează
tuturor iubitorilor de muzică folk cu calităţi componistice şi interpretative deosebite,
care doresc să se afirme ca solişti interpreţi de muzică folk, în duet cu alţi
interpreţi sau în grupuri organizate de
muzică folk care îndeplinesc următoarele condiţii:
- Concurenţii pot participa în concurs cu minim
2 compoziţii proprii de muzică folk, cu text propriu sau creat de alte persoane
(textieri
sau poeţi români consacraţi).
- Vârsta minimă 14 ani;
- Nu au obţinut la nici o ediţie anterioară a Festivalului Concurs
Naţional de Muzică Folk “Festivalul Castanilor - In memoriam Gabi Dobre”,
Marele Premiu;
- Nu au semnate contracte sau acorduri prin care li se interzice participarea
la evenimente cultural-artistice sau cedarea drepturilor de autor sau a drepturilor
conexe dreptului de autor în mod exclusiv către case de producţie, companii de
evenimente, agenţii de impresariat sau alte persoane, terţe persoane sau
organizaţii care le administrează aceste drepturi.
- Fiind tototdată şi o rampă de lansare pentru artiştii debutanţi/neconsacraţi, din momentul aducerii
la cunoştinţă publică a unei/unor opere muzicale în premieră în cadrul “FESTIVALULULUI CASTANILOR – In memoriam Gabi Dobre” ediţia
2016, artistul se obligă să amintească
numele complet al acestui festival şi faptul că s-a lansat în cadrul acestui festival la orice
apariţie publică ulterioară a interpretului-grupului/formaţiei, în mod special în presa scrisă,
presa online, posturi de televiziune şi de radio, pe o perioada de 3 ani de la
participarea în cadrul acestui eveniment.
- Au acceptat toţi termenii şi condiţiile de participare la acest
festival impuse de organizator, inclusiv faptul că materialele trimise în
vederea preselecţiei constituie dosarul de înscriere şi nu sunt returnabile,
indiferent de rezultatul admiterii pentru etapa finală.
- Cesionează dreptul neexclusiv de utilizare a pieselor declarate admise/neadmise
în concurs, cât şi înregistrările audio/video din timpul concursului, pentru folosirea
acestora de către organizator în scopul difuzării/ distribuirii acestora pentru
mediatizarea artiştilor şi pentru promovarea
ediţiilor viitoare ale festivalului.
IV. PRESELECŢIA
Înscrierile la preselecţie se pot face GRATUIT, până pe data de 16
septembrie 2016, trimiţând un plic A4, care să conţină toate materialele
solicitate în regulament, către adresa Casei de Cultură “I.L. Caragiale” a
Municipiului Ploieşti, str. Democraţiei, nr. 60-62, etaj 3 cu specificatia
scrisă clar pe plic „DOSAR PRESELECŢIE FESTIVALUL CASTANILOR – In memoriam Gabi Dobre – ediţia
2016” sau online pe adresa de e-mail festivalulcastanilor2014@gmail.com,
specificând în titlul e-mail-ului “DOSAR ÎNSCRIERE FESTIVALUL CASTANILOR 2016”.
În cadrul concursului există 2 comisii de jurizare. Comisia de jurizare organizată
pentru preselecţia concurenţilor în vederea selectării acestora pentru
participarea la “FESTIVALUL CASTANILOR – In memoriam Gabi Dobre – ediţia
2016”, din care vor face parte profesori
de muzică vocal-instrumentală şi reprezentanţi de seamă ai muzicii folk, urmată
de comisia de jurizare din timpul concursului alcătuită, din compozitori,
muzicieni consacraţi şi oameni de specialitate care susţin activităţile
cultural-educative la nivel naţional.
Deciziile comisiilor de jurizare sunt
definitive, irevocabile şi incontestabile.
Preselecţia va avea loc în data de 19 septembrie 2016, la sediul
Casei de Cultură “I.L.Caragiale’ a Municipiului Ploieşti. Concurenţilor admişi li se va
comunica telefonic rezultatul preselecţiei, până la data de 23 septembrie 2016.
Prezenţa concurenţilor
confirmaţi se va face în ziua de 7 octombrie 2016, la ora 10.00, la Casa de
Cultură “I.L. Caragiale” a Municipiului Ploieşti sau la ora 13.00, la Teatrul
“Toma Caragiu” Ploieşti, pentru probele de sunet. Concurenţii vor prezenta în
concurs cele două piese compoziţii proprii cu care au fost declaraţi admişi în
urma preselecţiei.
Materialele
necesare înscrierii în concurs :
-
Fişa de înscriere cu toate datele complete, conform modelului
anexat, semnată de concurrent;
-
Curriculum Vitae;
-
Copie după cartea de identitate;
-
Copie carnet de elev / student vizat pe anul în curs, sau adeverinţă valabilă eliberată de
instituţia de învăţământ. Aceasta va fi predată obligatoriu de către concurenţii
admişi în finala festivalului în momentul tragerii la sorţi a intrării în
concurs (7 octombrie 2016). În cazul nepredării acestora organizatorilor
festivalului, la calculul premiilor se va retine și vira impozitul aferent, în
conformitate legislația din România.
-
O declaraţie pe proprie răspundere din care să reiasă că este
autorul melodiilor cu care participă în concurs sau o declaraţie din care să
reiasă că are acordul scris al textierilor sau compozitorilor cu care a
colaborat la creaţia melodiei pentru utilizarea piesei/pieselor respective în
concurs, exceptând cazul în care textele au fost preluate de la poeţi
consacraţi ale căror drepturi de autor au ieşit de sub protecţia organismelor
de gestiune colectivă şi actualmente aparţin patrimoniului naţional de creaţie.
-
minim două înregistrări audio ale creaţiilor propuse în format Mp3 (44,100 Hz, 16 Bit, Stereo
320Kbp/s), reprezentative pentru concurent, fiind denumite, folosind cifre şi
majuscule dupa modelul urmator :
-----------------------------------------------------------------------------
1. NUME PRENUME INTERPRET – TITLUL
MELODIEI
2. NUME PRENUME INTERPRET – TITLUL
MELODIEI
-----------------------------------------------------------------------------
(piesele pot fi
trimise online odată cu dosarul de participare pe adresa de e-mail a
festivalului sau prin poştă, pe CD, în formatele specificate în regulament)
Pentru o evaluare corectă şi pentru a
respecta numărul de locuri limitat din finala concursului, solicităm ca înregistrările să respecte
prezenţa şi formula interpreţilor din concurs şi cel puţin una din înregistrări
să fie live sau home made. Juriul de preselecţie va lua în considerare
înregistrările realizate în studio în limita locurilor rămase disponibile.
(înregistrările
trimise trebuie să fie interpretate cât mai natural, doar de către concurenţii
implicaţi direct în concurs fără alte instrumente sau voci suprapuse, suplimentar,
interpretate de terţe persoane, procesate, mixate sau masterizate din dorinţa
de a suna mai bine, scopul competiţiei fiind unul de descoperire a talentelor
reale)
-
2 fotografii artistice clare
cu concurentul.
V.OBLIGAŢIILE ORGANIZATORULUI:
-
Organizează şi pune la dispoziţie sala de spectacol necesară
desfăşurării concursului;
-
Asigură buna desfăşurare a preselecţiei şi imparţialitatea
acesteia;
-
Asigură cazarea şi masa pentru zilele de 7, respectiv 8 octombrie
2016, concurenţilor din afara Municipiului Ploieşti, exceptând cheltuielile de
transport până la Ploieşti.
-
Asigură masa festivă organizată la finalul festivalului, după
decernarea premiilor pentru toţi concurenţii;
-
Asigură în funcţie de decizia juriului următoarele premii:
Premiul I - TROFEUL FESTIVALULUI .............în valoare de
2500 lei
Premiul de interpretare – grup/fromatie/band......în valoare de
2000 lei
Premiul de interpretare – solist ...........................în
valoare de 1000 lei
Premiul de măiestrie instrumentală......................în
valoare de 1000 lei
Premiul de creaţie (muzică şi text)........................în
valoare de 1000 lei
Premiul de popularita te..........................................în
valoare de 1000 lei
Premiul special BES
..............................................în valoare de 1000 lei
Se vor acorda şi alte
premii de către parteneri, sponsori sau persoane fizice:
Premiul special Gabi Dobre
Premiul Radio România,
-altele
VI. JURIUL ŞI CRITERIILE
DE ACORDARE A PREMIILOR
În
scopul diferenţierii cu obiectivitate a talentelor, un juriu, alcătuit din muzicieni
consacraţi şi oameni
de specialitate, va lua în considerare în primul rând interpretarea pieselor
admise în concurs, punând accentul pe noutatea stilistică a exprimării şi pe latura de originalitate creativă, atât
muzicală, cât şi poetică, aspect ce va putea fi reţinut ca un avantaj
suplimentar, deciziile juriului fiind definitive şi incontestabile.
Toate premiile sunt impozabile, cu excepţia celor care eventual vor fi
atribuite elevilor sau studenţilor.(în acest caz, este necesară o adeverinţă
care să ateste acest lucru). În funcţie de situaţia concretă, juriul va putea să
redistribuie premiile, în cadrul sumelor totale alocate. La solicitarea unor
sponsori de a oferi premii, organizatorii îşi rezervă dreptul de a comunica
modificări cu privire la numărul şi
valoarea acestora.
Premiile vor fi înmânate de către preşedintele juriului, sponsori,
oficialităţi, în prezenţa organizatorilor, în cadrul festivităţii de premiere
din cadrul spectacolului de Gală a Laureaţilor şi separat, urmate de recitaluri
extraordinare, susţinute de invitaţi speciali si reprezentanţi de seamă ai
muzicii folk.
Neprezentarea în spectacolul de Gală a
câştigătorilor atrage după sine anularea premiului şi acordarea lui următorului
clasat.
Toţi concurenţii înscrişi în concurs care nu au obţinut premii vor primi
diplome de participare.
VI. OBLIGAŢIILE
CONCURENŢILOR
-
Să respecte regulamentul festivalului;
-
Să se prezinte la concurs, dacă au trecut de preselecţie;
-
Să semneze formularul de înscriere şi toate documentele necesare
care fac parte integrantă din prezentul
regulament;
-
Să fie de acord cu faptul că nerespectarea termenilor şi condiţiilor
prevăzute în acest regulament sau orice altă abatere care poate cauza daune/interese
organizatorului duce automat la eliminarea din concurs, fără drept de apel.
-
În cazul în care au trecut de presecţie, să prezinte la sosire,
fişele de înscriere în original dacă le-au trimis scanate prin e-mail.
VII. MEDIATIZAREA
EVENIMENTULUI
“FESTIVALUL CASTANILOR
– In memoriam Gabi Dobre”, Concurs National de Muzică Folk – ediţia a XVII-
a, va fi mediatizat prin campanii
publicitare în presa scrisă, presa
online, spoturi şi clipuri publicitare difuzate în emisiuni Radio-TV.
Mai
multe detalii de la ediţiile anterioare ale Festivalului Castanilor puteti găsi
accesând site-ul www.casadecultura.ro, pagina oficială de Facebook a festivalului http://www.facebook.com/festivalulcastanilor
sau telefonic, la următoarele numere de telefon :
Secretariat - 0244/578148 / 0730097668
Informaţii despre festival – 0726189933
Adresa de e-mail a festivalului
: festivalulcastanilor2014@gmail.com
COORDONATOR PROIECT
Alin Nicodim
ORGANIZATOR
Casa de Cultură “
I.L. Caragiale” Municipiul Ploieşti
DIRECTOR,
Luminiţa Avram
Fisa de inscriere AICI http://www.facebook.com/festivalulcastanilor
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu