REGULAMENTUL DE ORGANIZARE SI
DESFASURARE A FESTIVALULUI INTERNATIONAL DE MUZICA USOARA PENTRU
COPII ŞI TINERET:
“MIHAELA RUNCEANU – PENTRU VOI
MUGURI NOI”
BUZĂU , ediţia a- V-a,
6-8 mai 2016
Capitolul I.
Dispozitii generale.
Art. 1. Festivalul
internaţional de muzică uşoară pentru
copii şi tineret “MIHAELA
RUNCEANU – PENTRU VOI MUGURI NOI” este o manifestare artistică
organizată de “ ASOCIAŢIA PENTRU TINERET BUZĂU 2010” având în vedere
participarea unui segment de populaţie ce se înscrie în contextul educaţiei
pentru artă şi preţuirea ei .
Festivalul se va desfăşura în acest an, la aceasta a - V-a ediţie , sub
genericul " CÂNT DE
CÂND AM ÎNCEPUT SĂ VORBESC"
Art. 2. Scopul acestei manifestări
artistice cu caracter competitiv îl constitue promovarea artei
interpretative muzicale şi creaţiei la un nivel ridicat calitativ, descoperirea talentelor
in rândul copiilor şi tineretului, pentru realizarea educaţiei lor
estetice, dezvoltarea imaginaţiei, a bunului gust, a respectului pentru
valorile acestui gen de artă, eliminarea compromisurilor, imitaţiilor şi
mediocrităţii. Se va urmări, deasemeni, dezvoltarea la
copii şi tineri a spiritului de corectitudine, competiţie, prietenie şi
fair-play în contextul întrecerilor între valori si a participarii copiilor si tinerilor cu dizabilităţi, a copiilor din străinătate şi
din ţară.
Evidenţierea la tinerii interpreţi, mai ales la cei cu vârsta cuprinsă
între 15- 20 ani şi mai mari, a educaţiei muzicale de care dispun,
într-un cadru organizat de concursuri muzicale destinate lor, dar şi a muncii
didactice pe care o depun îndrumătorii acestor tineri.
Continuarea dorinţei marii noastre artiste de a promova şi de a şlefui
talentul muzical al noilor generaţii.
Art. 3. Festivalul Internaţional
“MIHAELA RUNCEANU – PENTRU VOI MUGURI NOI” este o manifestare culturală care se
desfăşoară anual şi se organizează pe următoarele etape :
- Faza de preselecţie-gratuit
- Faza finală – Festivalul-
concurs care se
desfăşoară pe cele două secţiuni, copii cu vârste cuprinse între (5) 6-14 ani
şi tineri cu vârste cuprinse între 15 - 20+ ani , eveniment ce va avea loc în
municipiul Buzău.
Capitolul II.
Condiţii de participare.
Art. 4. La acest festival de muzică
uşoară, pot participa copii şi tineri interpreţi, din ţară şi din străinătate, individual, dar şi grupuri de 2-5 membri
pentru secţiunea SHOW,
ai căror îndrumători şi părinţi consideră că au talent în arta
interpretativă muzicală şi sunt pregătiţi să participe la acest gen de concurs.
Pentru
prima dată în cadrul acestui festival, în scopul diversificării aspectului
artistic al evenimentului şi de a da posibilitatea interpreţilor de a-şi
manifesta plurivalent talentul, am înfiinţat secţiunea
SHOW , la care
pot participa intepreţi de toate vârstele, secţiune la care s-au
instituit premii separate.
Vârsta participanţilor este cuprinsă între 6 si peste 20 de ani, iar în
situaţii excepţionale când copii dau dovadă de talent interpretativ deosebit
vor putea fi primiţi şi cei de vârsta de 4 ani, participanţii vor fi împărţiţi
pe grupe (de vârstă), în cadrul celor două secţiuni.
Art. 5. Participanţii vor prezenta pentru
preselecţie două melodii: o melodie din repertoriul românesc şi a doua melodie din
repertoriul internaţional, muzică pentru copii (secţiunea
copii), prelucrări folclorice,
În vederea
înscrierii pentru premiul
"MIHAELA RUNCEANU", recomandăm (nu obligatoriu) şi melodii
din repertoriul Mihaelei Runceanu, cântate în limba română sau într-o limbă
străină .
5.1. Concursul de
interpretare individuală se va desfăşura pe următoarele categorii de vârstă:
- Categoria copii : 4-6 ani, 6-8 ani, 9-11 ani, 12-14 ani;
- Categoria tineri: 15-17ani, 18+.
5.2. Concurs interpretare SHOW: o singură categorie, unde participanţii vor
interpreta un colaj sau melodii adecvate genului.
Art. 6. Înscrierile la acest
festival se fac în etapa de :
· -PRESELECŢIE –
în perioada 15 februarie-
31 martie 2016, pe baza următoarelor materiale:
a. Interpreţii
individuali:
- fişa de înscriere pentru preselecţie;
- certificat de naştere
- două pozitive ale melodiilor pe care doresc să le
interpreteze, în format MP3.
IMPORTANT!
Cei care la data preselecţiei nu au
pozitive înregistrate pot să trimită un link you tube cu melodii postate
recent.
b. Pentru secţiunea SHOW:
- Fişa de înscriere pentru preselecţie;
- Pozitivul melodiei sau colajului propus în format MP3; piesele
nu pot depăsi
6 minute
*
Fiecare concurent individual sau grup, va trimite CV-ul fiind necesar în fişa
ce va fi expusă pe site în momentul afişării rezultatelor PRESELECŢIEI.
*Concurenţii individuali pot participa şi la categoria SHOW!
IMPORTANT!
Cei care nu au pozitive înregistrate recent, pot trimite si link-uri you
tube cu piesele respective
FAZA FINALĂ
Concurentii care au promovat în faza finală vor interpreta:
- pentru secţiunea copii, individual (4-6 ani, 6-8 ani,
9-11 ani) şi secţiunea SHOW, o
piesă selecţionată
de către juriul de specialitate din cele trimise pentru preselecţie, în limba
română sau o limbă străină.
- pentru categoria copii (12- 14 ani) şi tineri ( 15 - 17 ani si 18 +)
două piese.
Înscrierile pentru faza finală se fac pe baza următoarelor materiale:
- Fişă de înscriere în festival
- 2 fotografii in format jpeg
-
Negativele in format wav, a melodiilor aprobate de juriu de preselecţie pentru
concurs; durata maxima 3, 30 minute fiecare melodie, pentru
individual şi 6 minute pentru show. Se admit şi excepţii .
- Acordul compozitorului , sau declaratie pe propria raspundere a
tutorelui pentru melodiile prezentate în oncurs.
- Copie chitanţă – taxă de înscriere
pentru faza finală : 150 lei, pentru
interpreţi individuali şi 60 lei
/ membru grup, sectiunea SHOW.
-taxa va
fi depusa în contul: RO87RNCB0318031070000001.
* Pentru finală fiecare
grupă de vârstă va cuprinde 10 concurenţi la individual, iar secţiunea grupuri
mici(2-5 membri) va cuprinde 10 formaţii.
Toate materialele şi taxa de
înscriere vor fi trimise atît pe e- mail și sunt nereturnabile.
ADRESA POŞTALĂ: ASOCIAŢIA PENTRU
TINERET BUZĂU 2010, STRADA UNIRII NR.1 BUZĂU, JUDEŢUL BUZĂU
Perioada de înscriere pentru
preselecţie este 15 februarie –31 martie 2016.
Preselecţia, ca jurizare, va avea loc în perioada 1-15
aprilie 2016. Rezultatele vor fi afişate până în începând cu 16 - 17
aprilie2016. Pentru situaţii deosebite perioada de preselecţie se poate
prelungi, cu anunţarea rezultatelor preselecţiei până pe 17 aprilie
2016.
Perioada de înscriere pentru
finală : 18 - 30 aprilie 2016
Pentru înscrierea în finală ultima
data acceptată este cea de 30 aprilie data de trimitere prin e-mail.
După această dată nu se mai primesc
materiale, concurenţii calificaţi care nu şi-au completat dosarele de înscriere
sunt descalificaţii, iar în concurs vor intra urmatorii concurenţi în ordinea
mediilor.
* Ordinea intrării în concurs va
fi stabilită prin tragere la sorţi, sau de către comisia organizatorică.
Capitolul III.
Programul festivalului.
Art. 7. Festivalul se va desfăşura în perioada 6 - 8 mai 2016 pe parcursul a trei zile,
după un program bine stabilit de organizatori.
- În zilele de 6- 7 mai 2016 se va
desfăşura concursul de
interpretare;
- Gala
de premiere şi recitaluri - 8
mai 2016.
- Pentru concurenţii din ţară şi din străinătate, care sosesc în Buzău cu o zi
înainte de începerea festivalului şi care solicită cazare, se asigură cazare şi
masă în condiţiile ce se vor afişa pe site-ul festivalului cu o lună înainte de
concurs.
- Programul festivalului va fi afişat şi va include alături de etapele
de repetiţie şi concurs, excursii , carnaval
cu momente distractive, concursul de miss şi mister, conferinţă de presă, spectacole conexe,
la care vor participa toţi concurenţii ce se anunţă din timp pentru a putea fi
incluşi în program, formaţii artistice din judeţul şi municipiul Buzău, elevi
ai Liceului de artă din Buzău, dar şi din ţară şi străinătate, întreceri
sportive, expoziţii de pictură cu concurs.
Art. 8. Din juriul festivalului vor face parte personalităţi marcante ale
culturii şi muzicii din România şi din străinătate, compozitori
textieri şi interpreţi, foşti colaboratori şi prieteni ai Mihaelei Runceanu ,
reprezentanţi ai partenerilor.
Criteriile de selecţie şi jurizare sunt:
a.
Melodia să corespundă particularităţilor de vârstă şi temperamentale
(compoziţie orchestrală şi text), să exprime preocupările şi aspiraţiile
copiilor şi tinerilor. Profesorii coordonatori care nu ţin cont de acest punct
punct din regulament vor suporta consecinţele care se răsfrâng de fapt în
evaluarea concurenţilor.
b. Evoluţia să
fie plăcută, fără emoţie şi disconfort, să conţină elemente originale şi să
încânte publicul.
c.
Participantul să dea dovadă de : claritate
timbrală, intonaţie, amplitudine vocală, dicţie şi emisie vocală foarte bune.
d. Să
aibă un stil interpretativ specific vârstei privind expresivitatea melodiei şi
conţinutul textului, dând dovadă de valoare interpretativă şi performanţe
vocale.
e. Să
aibă costumaţie adecvată cântecului şi vârstei.
f. Se
va depuncta vulgaritatea şi imitaţia.
g.Juriul poate admite
în concurs coregrafii şi trupe proprii de dansatori, jurizarea în acest caz se
va face pentru tot momentul în ansamblu asumat de concurent.
h. Deciziile juriului sunt
irevocabile şi incontestabile
Art. 9. Participarea în jurii este
remunerată prin convenţii civile, cuantumul fiind stabilit de
organizatori în funcţie de etapa şi bugetul fiecărei ediţii.
Capitolul
IV.
Premii si
diplome.
Art.10.
Pentru
participanţii la fiecare
secţiune de concurs se acorda
următoarele premii:
- Pentru individual : trofeul grupei, premiul 1, 2, 3 şi menţiune la fiecare
grupă de vârstă
- Pentru secţiune SHOW : trofeul, premiul 1, 2, 3 şi menţiune.
- Se acordă "Trofeul
festivalului" pentru fiecare
secţiune, câte unul de fiecare secţiune: copii şi tineret, concurenţilor care au obţinut cea mai
mare medie din concurs, în cadrul fiecărei secţiuni.
- Premiul “Mihaela Runceanu” pentru cea mai buna interpretare a
unei piese muzicale din repertoriul Mihaelei Runceanu, pentru toate
secţiunile, indiferent de secţiunea şi categoria de vârstă.
- Premiul
de popularitate - se va acorda concurentului notat de juriul de
specialitate cu nota cea mai mare:
- Premiul de debut ;
- Premiul pentru cel mai tânăr interpret;
În afara premiilor stabilite
în bani sau obiecte, se vor acorda în funcţie de posibilităţile financiare şi
alte recompense sub forma premiilor
speciale.
Capitolul V. Resurse umane, financiare,
administrative.
Art. 11. Întreaga organizare a festivalului se desfăşoară sub directa
supraveghere şi îndrumare a organizatorilor în baza convenţiilor stabilite,
unde sunt precizate aporturile fiecăruia.
Art. 12. Resursele financiare şi
materialele necesare festivalului provin din:
- contribuţii directe ale
instituţiilor partenere,
- sponzorizări pe bază de contracte,
constând în sume virate în contul festivalului sau diverse obiecte
(aparatură, îmbrăcăminte, materiale, produse alimentare, rechizite şcolare,
jucării, etc.) preluate pe bază de proces verbal de predare - primire
- donații ale concurenţilor.
Art. 13. Organizarea preselecţiei precum şi acoperirea cheltuielilor
prilejuite de aceasta, se fac în colaborare cu principalele instituţii
organizatoare precum şi cu autorităţile locale.
Art. 14. Fiecare ediţie a Festivalului se bazează pe elaborarea unui plan
de venituri şi cheltuieli realizat până cel târziu la sfârşitul unui an
calendaristic aplicabil începînd cu primul trimestru al anului următor.
Informaţii suplimentare : zilnic între
orele 10-18 la secretariatul Festivalului şi pe site-ul festivalului: www.mugurinoi.ro
Telefoane de contact: Tel: 0238 718 510, 0238 434 404
Mobil: 0721 017 416/ 0765 434 477
Coordonator de proiect, ,
Dr. IOANA MIHALAŞCU
FORMULAR DE ÎNSCRIERE
INTERPRETARE - INDIVIDUAL
INTERPRETARE MUZICĂ POP
Nume Prenume ……………………………………………………….
Vârstă …………………………………………………………………..
CNP-Certificat naştere
…………………………………………………
Localitatea de unde vine (INSTITUŢIA) ………………………………………..
Adresă/ E-mail şi telefon contact
………………………………………………………………………….
……………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………...
PROFESOR
COORDONATOR:...............................................
TITLUL PIESEI / COMPOZITOR- TEXTIER
1...................................................
2.................................................
O SCURTĂ DESCRIERE A ACTIVITĂŢII INTERPRETULUI:
DATA; SEMNĂTURĂ
PROFESOR
COORDONATOR
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu