Festivalul Național
„Sibiu – Capitala Muzicală”
ediția a II-a – 2014
1.
Obiective
Festivalul Naţional „Sibiu –
Capitala Muzicală” ediția a II-a - 2014 face parte din Programul educaţional
“Live Positive Life – Viaţa la pozitiv”, aflat în organizarea Asociaţiei “Positive Life” Sibiu şi a Colegiului
Tehnic “Independenţa” Sibiu.
Acesta are ca obiectiv principal promovarea
muzicii în rândul tinerilor, a spiritului creativ al acestora și încurajarea
lor la creaţii artistice, la exprimări libere prin intermediul artei şi la
promovarea culturii printre tineri, precum şi să readucă municipiul Sibiu pe
harta concursurilor muzicale de prestigiu şi în atenţia tuturor participanţilor
la acest eveniment. După ce s-a făcut cunoscut ca și „Capitală Culturală
Europeană” , Sibiul merită și renumele de „Capitală Muzicală”.
Acest festival îşi propune
să încurajeze şi să contribuie la descoperirea a cât mai multe talente
autohtone, să promovezeşi să stimulezecelemaivaloroaseprezenţe,
asigurând un cadrupropicepentruevoluţia
în concurs a tuturor tinerilor interpreţi, și să
creeze posibilitatea ca tinerele talente din domeniul muzicii să se cunoască,
să se întâlnească și să împărtășească
din experiența proprie și celorlalți.
2. Perioada, desfăşurarea şi data limită de înscriere
Concursul se desfășoară
în perioada 12 – 14 Septembrie 2014.
Înscrierea
în concurs se realizează online şi se face individual, pentru fiecare concurent
în parte.
FIŞA DE ÎNSCRIERE şi pozitivul melodiei care se doreşte a fi interpretată
în concurs vor fi trimise pe mail-ul
festivalului ( sibiucapitalamuzicala@gmail.com ), urmând ca
cei admişi în concurs să fie afişaţi pe site-ul festivalului, precum și pe ghidulfestivalurilor.blogspot.ro
și pe rețelele de socializare, şi să fie anunţaţi personal pe mail, sau
telefonic, pentru a trimite organizatorilor negativul melodiei pe care o vor
interpreta în concurs, pentru realizarea benzii de spectacol, precum şi restul
materialelor necesare.
3.
Tema
concursului
“ Viaţa la pozitiv” - Fiecare concurent va avea posibilitatea de a-și
demonstra calitățile, talentul și valoarea interpetând o melodie cu
tentă pozitivă în cadrul unui concurs desfășurat în condiții de spectacol,
jurizat la cele mai înalte standarde.
4. Participanţii
Poate participa la acest concurs orice tânăr cu vârsta cuprinsă între 6 şi
35 de ani respectând regulamentul. Organizatorul
va înscrie în concurs fiecare participant, la secţiunea şi grupa de vârstă specifică.
5. Regulament, condiții de participare
Pentru înscrierea în concurs
trebuie avute în vedere următoarele:
Concursul se va
axa pe4secţiuni de muzică:
-
Folclor
(vocal sau instrumental)
-
Muzicăclasică
(pian, vioară, chitară )
-
Folk
-
Muzicăuşoară
şi pe 4
grupe de vârstă :
- 6 – 9
ani
- 10 – 12 ani
- 13 – 16 ani
- 17 – 35 ani
Dosarul de înscriere
trebuie trimis online, de către toți participanții admiși, pe mail-ul
festivalului ( sibiucapitalamuzicala@gmail.com)
în perioada 01 Mai – 31 August 2014.
Conținutul
dosarului:
- Fişa de înscriere completată integral (anexa
1) ;
- Fotografie color în prim
plan (cât mai recentă) pentru Revista
Festivalului ;
- O piesă înregistrată (pozitiv) în format mp.3 (din repertoriul
naţional sau internaţional-pentru CD-ul festivalului) + negativul
(pentru banda de concurs…);Durata piesei nu poate depăşi 4:00 minute.
- Copia după instrumentul de
plată a taxei de înscriere şi jurizare (Solo – 100 Lei,
Pentru concurenții ce doresc participarea la mai multe secțiuni se va
reduce taxa de înscriere cu 50% pentru secțiunile suplimentare; Grupuri – 200
Lei, indiferent de numărul membrilor); Aceasta va fi achitată DOAR de către
concurenții ADMIȘI în concurs în contul RO04 BTRL 0330 1205 P722 11XX – Banca
Transilvania Sibiu, Asociația Positive Life.
NU EXISTĂ TAXĂ DE PRESELECȚIE. În cazul neprezentării la concurs aceasta
NU se returnează.
- Copie a certificatului de
naştere sau a cărţii de identitate ;
-
Anexa 2 – Drepturi de autor
Toţi cei admişi vor fi afişati pe site-ul
festivalului (www.viatalapozitiv.wix.com/oficial) , pe facebook și
pe alte site-uri de promovare.
Vor fi admise duete şi grupuri mici doar în limita categoriilor de vârstă a
grupelor.
La fiecare grupă de vârstă se vor
califica în finală maxim 30 de concurenţi.
La categoria de vârstă unde nu se
califică în finală minim 10 concurenţi, se pot comasa grupele de vârstă.
Vârsta
împlinită de concurent la
data desfăşurării concursului va stabili categoria din care acesta va face
parte, iar ziua naşterii va arăta ordinea de intrare în concurs.
Organizatorii nu îşi asumă
responsabilitatea pentru drepturile de autor şi cele conexe ale acestora, a
melodiilor interpretate în concurs, concurentul
fiind unic responsabil pentru orice consecinţe directe sau indirecte care pot
apărea ca urmare a participării la acest concurs;
Organizatorul îşi rezervă dreptul de
a promova înainte de desfăşurarea concursului, în timpul şi după finalizarea
acestuia, prin prezentări în spaţii publice sau presă, radio şi televiziune în
scopuri necomerciale evenimentul şi
participanţii. De asemenea Comitetul de Organizare îşi rezervă dreptul de a
selecta concurenţii, după jurizarea prealabilă a pozitivelor trimise.
6.
Modul
de desfăşurare
01.05.2013 -
31.08.2014 – Inscrierea şi procesarea dosarelor
01 Septembrie 2014 – Afişarea finaliştilor
12.09 – Concursul de Folclor (vocal și
instrumental)
13.09 – Concursurile de Muzică Instrumentală
Clasică și Muzică Ușoară
14.09 – Gala Laureaților
7.
Validitate
Pentru ca participarea să fie considerată validă,
concurenţii trebuie să respecte tema „Viaţa la Pozitiv”, melodia trebuie să
conţină versuri adecvate vârstei concurentului, ţinuta trebuie să NU conţină
elemente vulgare și să se încadreze în specificul secțiunii muzicale. Să
respecte criteriile regulamentului şi să se încadreze în termenul limită de
înscriere: 31.08.2014
8. Desemnarea câştigătorilor. Jurizare şi
premii.
Concurentul cu cea mai mare
medie a notelor va câștiga Trofeul Festivalului.
Fiecare secțiune din concurs va avea un TROFEU al Secțiunii.
Fiecare grupă de vârstă va
avea : UN TROFEU, câte un Loc 1, 2, 3, 3
Menţiuni și premii speciale.
Câștigătorii Trofeelor
vor fi recompensați cu bani, diplome și materiale sponsorizate. În funcție de
aportul în bani ai sponsorilor vor fi recompensați cu bani și câștigătorii
locurilor 1, 2 și 3. Fiecare participant
va avea o diplomă de participare + materiale sponsorizate.În plus se va căuta încurajarea şi sprijinirea a cât
mai multor participanţi cu Premii Speciale acordate de Sponsori şi Parteneri (Primărie, Consiliul Judeţean
şi Consiliul Local, Casa de Cultură a Municipiului, Casa de Cultură a
Sindicatelor, Liceul de Artă, Școala Populară de Artă, Palatul Copiilor
e.t.c.): Miss & Mister Popularitate
etc.
Câștigătorii Trofeelor Festivalului
și al Secțiunilor nu vor putea participa la concursul ediției următoare, dar
vor fi invitați să participe cu un Recital la Spectacolul din cadrul Galei
Laureaților a acelei ediții. Câștigătorii Trofeelor Grupelor vor participa la
ediția ulterioară DOAR în grupa de vârstă superioară.
În cazul mediilor egale
departajarea va fi făcută de către notele (sau opinia) Președintelui Juriului.
Toţi profesorii coordonatori vor
primii distincţii.
Toate instituţiile şcolare de unde
provin participanţii vor primi distincţii.
Diplomele decernate se vor oferi în
trei exemplare (pentru interpret, profesor îndrumător şi instituţia de proveniență).
Criteriile care stau la baza
acordării notelor vor fi:
-
calitatea vocală şi interpretativă;
-
dicţie;
-
ritm;
- ţinută;
- prezenţăscenică;
Juriul va fi format din:
- Membrii ai Uniunii
Compozitorilor şi Muzicologilor din Romania
- Artişti consacraţi din
fiecare domeniu (se vor promova sibienii)
- Reprezentanţi ai:
-
autorităţilor locale;
-
partenerilor și organizatorilor;
-
sponsorilor ce conferă premii speciale;
-
mass-media;
-
publicului.
Comunicarea componenţei
juriului se va face prin intermediul website-ului ProgramuluiEducațional LIVE
POSITIVE LIFE – VIAŢA LA POZITIV (www.viatalapozitiv.wix.com/oficial)
și a celorlalte canale de comunicare;
Juriul îşi rezervă dreptul de a acorda premii speciale (Ex. Premiul Special
al Juriului, Premiul Special al Concursului, etc.), pentru participanţii care
dovedesc calităţi interpretative excepţionale.
De menţionat faptul că aceste premii nu fac parte din concurs şi vor fi
acordate spontan, doar în cazul în care juriul se autosesizează şi comunică
organizatorului o astfel de decizie.
Evaluarea concurenţilor se va face după susţinerea piesei, cu note de la
5 la 10, putându-se acorda şi jumătăţi sau sfert de punct (6,50; 7,75...).
Notareapieselor se va face
de cătrefiecare membru al juriuluipe un formularspecial,
întimpulsauimediatdupăinterpretareapieseiînconcurs, precumşi de
secretariatulfestivalului, pentrueliminareaoricărorsuspiciuni de fraudă!
Clasamentul va fi alcătuitînfuncţie de ordineadescrescătoare a
mediilornoteloracordate.
9.
Responsabilitatea părților și notificări cu statut juridic
*Organizatorul concursului nu îşi asumă
responsabilitatea pentru materialele
trimise de participanţii şi/sau care nu sunt recepţionate de organizator
din motive tehnice independente de voinţa sa;
Se va răspunde fiecarui mesaj primit, în termen de maxim 48 de ore de la
primirea mesajului. Cei care nu au primit mesaj de confirmare sunt rugați să
retrimită materialele.
*Organizatorul nu plăteşte
pentru producerea momentului artistic. Prin participare interpreţii renunţă la
orice pretenţii de remuneraţie în legătură cu promovarea evenimentului şi după
terminarea acestuia atâta timp cât actiunea are scop cultural şi de promovare a
programului “Live Positive Life – Viaţa la pozitiv”.
Anexa 1
Fișăde
înscriere în concursul
„Sibiu –
Capitala Muzicală” Ediția a – II – a
2014
Nume şi prenume:
CNP:
Vârsta:
Data nașterii:
Unitate şcolară
reprezentată/ONG:
Clasa:
Domiciliul:
Telefon fix /mobil:
E -mail:
Numele îndrumătorului:
Piesa înscrisă în concurs:
Compozitor:
Textier:
Nume şi prenume însoţitor
concurent, Serie şi număr C.I.:
C.V.-ul concurentului, premii obtinute:
ANEXA 2
FESTIVALUL NATIONAL DE INTERPRETARE MUZICALĂ
„ Sibiu – CapitalaMuzicală ” Ediția a II-a 2014
FESTIVALUL NATIONAL DE INTERPRETARE MUZICALĂ
„ Sibiu – CapitalaMuzicală ” Ediția a II-a 2014
Declarație
Subsemnata/ul …………………………………………..posesor al actului de identitate CI seria ……..nr. ……………. ,domiciliatîn …………….., str. ……………………………….nr. ………, ap. ………, județul ……………………..
declarcăîmiasumrăspundereapentruinterpretareapiesei„…………………………………….”compozitor
……………………………………….. textier ………………………………,
înceeacepriveștedrepturile
de autorșiceleconexe ale acestorapentruinterpretarea din cadrulFestivaluluiNațional
deInterpretareMuzicală „ Sibiu –
CapitalaMuzicală ” Editia a II-a,
2014, de cătrecopilulmeu………………………..…………………………
.
Menționezcăamluat la cunoștințăRegulamentulconcursuluișicondițiileimpuse de organizatoripentruparticiparea la aceastăactivitate.
DATA ………….. 2014
SEMNĂTURA
Buna ziua,
RăspundețiȘtergerewww.viatalapozitiv.wix.com/oficial: site-ul nu exista,da eroare la deschiderea paginii!!!
Vrem si noi sa stim componenta juriului.Si mai vrem,sa va intrebam daca acest fest. este in stilul Hermannstadt Fest.?Daca,da,ne lasam pagubasi.
Multumim.
Bună ziua.
ȘtergereAici găsiți detalii , plus filmul Galei Laureților ediției I (pentru comparație, cu tot cu „bâlbe”....): http://viatalapozitiv.wix.com/oficial#!festival/cmgm
Juriul apare pe Afișul Festivalului.
Numai bine!
Mariti fotografia si o sa vedeti juriul.
RăspundețiȘtergereCazarea si masa sunt asigurate de organizator pentru participant si coordonator? Despre acest aspect nu s-a facut nici o precizare in situatia concurentilor veniti din alte judete.
RăspundețiȘtergereBuna ziua as vrea sa stiu si eu daca oferiti cazare!?
RăspundețiȘtergereBună ziua.
ȘtergereExistă oferte de cazare și masă centralizată...
Sunt comunicate celor înscriși ...
Numai bine !
Deci se ofera din partea organizatorilor sau concurenții trebuie sa suporte aceste cheltuieli?
Ștergerebuna ziua!
RăspundețiȘtergerepentru muzica clasica -pian....regulament????
Buna ziua . Nu gasesc nici un numar de telefon al organizatorilor. Sectiunea muzica clasica este lipsita de informatii ( repertoriu, nr de piese, durata).
RăspundețiȘtergereBună seara.
ȘtergereConcurenții suportă cheltuielile cu masa și cazarea. Organizatorii au negociat tarife reduse. Detalii la înscriere.
La secțiunea muzică clasică instrumentală Repertoriul este LIBER ALES (la fel ca la celelalte secțiuni). Pot fi una, două sau trei melodii (în situația grupei mici de vârstă...). Durata este minim 3 minute (la fel ca la celelalte secțiuni)
Gânduri pozitive !