Festivaluri concurs muzica 2020


marți, 13 mai 2014

Regulament - Festivalul "Sibiu – Capitala Muzicală" , 12 – 14 Septembrie 2014 , Sibiu


                             
Festivalul Național
„Sibiu – Capitala Muzicală”  
ediția a II-a – 2014





      1.    Obiective


Festivalul Naţional „Sibiu – Capitala Muzicală” ediția a II-a - 2014 face parte din Programul educaţional “Live Positive Life – Viaţa la pozitiv”, aflat în organizarea Asociaţiei “Positive Life” Sibiu şi a Colegiului Tehnic “Independenţa” Sibiu.
Acesta are ca obiectiv principal promovarea muzicii în rândul tinerilor, a spiritului creativ al acestora și încurajarea lor la creaţii artistice, la exprimări libere prin intermediul artei şi la promovarea culturii printre tineri, precum şi să readucă municipiul  Sibiu pe harta concursurilor muzicale de prestigiu şi în atenţia tuturor participanţilor la acest eveniment. După ce s-a făcut cunoscut ca și „Capitală Culturală Europeană” , Sibiul merită și renumele de „Capitală Muzicală”.
Acest festival îşi propune să încurajeze şi să contribuie la descoperirea a cât mai multe talente autohtone, să promovezeşistimulezecelemaivaloroaseprezenţe, asigurând un cadrupropicepentruevoluţia în concurs a tuturor tinerilor interpreţi, și să creeze posibilitatea ca tinerele talente din domeniul muzicii să se cunoască, să se întâlnească  și să împărtășească din experiența proprie și celorlalți.

2.    Perioada, desfăşurarea şi data limită de înscriere

Concursul  se desfășoară  în perioada 12 – 14 Septembrie 2014.
Înscrierea în concurs se realizează online şi se face individual, pentru fiecare concurent în parte.
FIŞA DE ÎNSCRIERE şi  pozitivul melodiei care se doreşte a fi interpretată în concurs  vor fi trimise pe mail-ul festivalului ( sibiucapitalamuzicala@gmail.com ), urmând ca cei admişi în concurs să fie afişaţi pe site-ul festivalului, precum și pe ghidulfestivalurilor.blogspot.ro și pe rețelele de socializare, şi să fie anunţaţi personal pe mail, sau telefonic, pentru a trimite organizatorilor negativul melodiei pe care o vor interpreta în concurs, pentru realizarea benzii de spectacol, precum şi restul materialelor necesare.

3.    Tema concursului

“ Viaţa la pozitiv” - Fiecare concurent va avea posibilitatea de a-și demonstra calitățile, talentul și valoarea interpetând o melodie cu tentă pozitivă în cadrul unui concurs desfășurat în condiții de spectacol, jurizat la cele mai înalte standarde.

4.    Participanţii

Poate participa la acest concurs orice tânăr cu vârsta cuprinsă între 6 şi 35 de ani  respectând regulamentul. Organizatorul va înscrie în concurs fiecare participant, la secţiunea şi  grupa de vârstă specifică.
5. Regulament, condiții de participare

Pentru înscrierea în concurs trebuie avute în vedere următoarele:

Concursul se va axa pe4secţiuni de muzică:

-                      Folclor (vocal sau instrumental)
-                      Muzicăclasică (pian, vioară, chitară )
-                      Folk
-                      Muzicăuşoară

şi pe  4  grupe  de vârstă :

                                -    6 – 9 ani
                                 - 10 – 12 ani
                                 - 13 – 16 ani
                                 - 17 – 35 ani

Dosarul de înscriere trebuie trimis online, de către toți participanții admiși, pe mail-ul festivalului ( sibiucapitalamuzicala@gmail.com) în perioada  01 Mai – 31 August 2014.

Conținutul dosarului:
-  Fişa de înscriere completată integral (anexa 1) ;
            -  Fotografie color în prim plan (cât mai recentă) pentru  Revista Festivalului ;
            - O piesă înregistrată (pozitiv) în format mp.3 (din repertoriul naţional sau internaţional-pentru CD-ul festivalului) + negativul (pentru banda de concurs…);Durata piesei nu poate depăşi 4:00 minute.
          -  Copia după instrumentul de plată a taxei de înscriere şi jurizare  (Solo – 100 Lei,  Pentru concurenții ce doresc participarea la mai multe secțiuni se va reduce taxa de înscriere cu 50% pentru secțiunile suplimentare; Grupuri – 200 Lei, indiferent de numărul membrilor); Aceasta va fi achitată DOAR de către concurenții ADMIȘI în concurs în contul RO04 BTRL 0330 1205 P722 11XX – Banca Transilvania Sibiu, Asociația Positive Life.  NU EXISTĂ TAXĂ DE PRESELECȚIE. În cazul neprezentării la concurs aceasta NU se returnează.
          -  Copie a certificatului de naştere sau a cărţii de identitate ;
          - Anexa 2 – Drepturi de autor
Toţi cei admişi vor fi afişati pe site-ul festivalului (www.viatalapozitiv.wix.com/oficial) , pe facebook și pe alte site-uri de promovare.
Vor fi admise duete şi grupuri mici doar în limita categoriilor de vârstă a grupelor.
           La fiecare grupă de vârstă se vor califica în finală maxim 30 de concurenţi.
           La categoria de vârstă unde nu se califică în finală minim 10 concurenţi, se pot comasa grupele de vârstă.
Vârsta împlinită de concurent la data desfăşurării concursului va stabili categoria din care acesta va face parte, iar ziua naşterii va arăta ordinea de intrare în concurs.
           Organizatorii nu îşi asumă responsabilitatea pentru drepturile de autor şi cele conexe ale acestora, a melodiilor interpretate în concurs, concurentul fiind unic responsabil pentru orice consecinţe directe sau indirecte care pot apărea ca urmare a participării la acest concurs;
           Organizatorul îşi rezervă dreptul de a promova înainte de desfăşurarea concursului, în timpul şi după finalizarea acestuia, prin prezentări în spaţii publice sau presă, radio şi televiziune în scopuri necomerciale  evenimentul  şi  participanţii. De asemenea Comitetul de Organizare îşi rezervă dreptul de a selecta concurenţii, după jurizarea prealabilă a pozitivelor trimise.

6.                  Modul de desfăşurare
              01.05.2013 - 31.08.2014 – Inscrierea şi  procesarea dosarelor
01 Septembrie 2014 – Afişarea finaliştilor
  12.09 – Concursul de Folclor (vocal și instrumental)
  13.09 – Concursurile de Muzică Instrumentală Clasică și Muzică Ușoară
  14.09 – Gala Laureaților


7.                  Validitate

Pentru ca participarea să fie considerată validă, concurenţii trebuie să respecte tema „Viaţa la Pozitiv”, melodia trebuie să conţină versuri adecvate vârstei concurentului, ţinuta trebuie să NU conţină elemente vulgare și să se încadreze în specificul secțiunii muzicale. Să respecte criteriile regulamentului şi să se încadreze în termenul limită de înscriere: 31.08.2014

8. Desemnarea câştigătorilor. Jurizare şi premii.

Concurentul cu cea mai mare medie a notelor va câștiga Trofeul Festivalului.
Fiecare secțiune din concurs va avea  un  TROFEU al Secțiunii.
            Fiecare grupă de vârstă va avea :  UN TROFEU, câte un Loc 1, 2, 3, 3 Menţiuni și premii speciale.
Câștigătorii Trofeelor vor fi recompensați cu bani, diplome și materiale sponsorizate. În funcție de aportul în bani ai sponsorilor vor fi recompensați cu bani și câștigătorii locurilor 1, 2 și 3.  Fiecare participant va avea o diplomă de participare + materiale sponsorizate.În plus  se va căuta încurajarea şi sprijinirea a cât mai multor participanţi cu Premii Speciale acordate de  Sponsori şi Parteneri (Primărie, Consiliul Judeţean şi Consiliul Local, Casa de Cultură a Municipiului, Casa de Cultură a Sindicatelor, Liceul de Artă, Școala Populară de Artă, Palatul Copiilor e.t.c.):  Miss & Mister Popularitate etc.
            Câștigătorii Trofeelor Festivalului și al Secțiunilor nu vor putea participa la concursul ediției următoare, dar vor fi invitați să participe cu un Recital la Spectacolul din cadrul Galei Laureaților a acelei ediții. Câștigătorii Trofeelor Grupelor vor participa la ediția ulterioară DOAR în grupa de vârstă superioară.
            În cazul mediilor egale departajarea va fi făcută de către notele (sau opinia) Președintelui Juriului.
            Toţi profesorii coordonatori vor primii distincţii.
            Toate instituţiile şcolare de unde provin participanţii vor primi distincţii.
            Diplomele decernate se vor oferi în trei exemplare (pentru interpret, profesor îndrumător şi instituţia de  proveniență).

Criteriile care stau la baza acordării notelor vor fi:
-          calitatea vocală şi interpretativă;
-          dicţie;
-          ritm;
-      ţinută;
- prezenţăscenică;

Juriul va fi format din:
- Membrii ai Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din Romania
- Artişti consacraţi din fiecare domeniu (se vor promova sibienii)
- Reprezentanţi ai:
-          autorităţilor locale;
-          partenerilor și organizatorilor;
      -     sponsorilor ce conferă premii speciale;
      -     mass-media;
      -     publicului.
                    Comunicarea componenţei juriului se va face prin intermediul website-ului ProgramuluiEducațional LIVE POSITIVE LIFE – VIAŢA LA POZITIV            (www.viatalapozitiv.wix.com/oficial) și a celorlalte canale de comunicare;
Juriul îşi rezervă dreptul de a acorda premii speciale (Ex. Premiul Special al Juriului, Premiul Special al Concursului, etc.), pentru participanţii care dovedesc calităţi interpretative excepţionale.  De menţionat faptul că aceste premii nu fac parte din concurs şi vor fi acordate spontan, doar în cazul în care juriul se autosesizează şi comunică organizatorului o astfel de decizie.
                   Evaluarea concurenţilor se va face după susţinerea piesei, cu note de la 5 la 10, putându-se acorda şi jumătăţi sau sfert  de punct (6,50; 7,75...).
Notareapieselor se va face de cătrefiecare membru al juriuluipe un formularspecial, întimpulsauimediatdupăinterpretareapieseiînconcurs, precumşi de secretariatulfestivalului, pentrueliminareaoricărorsuspiciuni de fraudă!
Clasamentul va fi alcătuitînfuncţie de ordineadescrescătoare a mediilornoteloracordate.


9. Responsabilitatea părților și notificări cu statut juridic

*Organizatorul concursului nu îşi asumă responsabilitatea pentru materialele  trimise de participanţii şi/sau care nu sunt recepţionate de organizator din motive tehnice independente de voinţa sa;  Se va răspunde fiecarui mesaj primit, în termen de maxim 48 de ore de la primirea mesajului. Cei care nu au primit mesaj de confirmare sunt rugați să retrimită materialele.
*Organizatorul nu plăteşte pentru producerea momentului artistic. Prin participare interpreţii renunţă la orice pretenţii de remuneraţie în legătură cu promovarea evenimentului şi după terminarea acestuia atâta timp cât actiunea are scop cultural şi de promovare a programului “Live Positive Life – Viaţa la pozitiv”.


Anexa 1

Fișăde înscriere în concursul
„Sibiu – Capitala Muzicală” Ediția a – II – a  2014


Nume şi prenume:

CNP: 

Vârsta:

Data nașterii:

Unitate şcolară reprezentată/ONG: 

Clasa:

Domiciliul:

Telefon fix /mobil:

E -mail:  

Numele îndrumătorului: 

Piesa înscrisă în concurs:

Compozitor:

Textier:

Nume şi prenume însoţitor concurent, Serie şi număr C.I.:



C.V.-ul concurentului, premii obtinute:







                                                                                                                         ANEXA 2



FESTIVALUL NATIONAL DE INTERPRETARE MUZICALĂ 
  „ Sibiu – CapitalaMuzicală ” Ediția a II-a  2014

Declarație



Subsemnata/ul …………………………………………..posesor al actului de identitate CI seria ……..nr. …………….  ,domiciliatîn  …………….., str. ……………………………….nr. ………, ap. ………, județul ……………………..

declarcăîmiasumrăspundereapentruinterpretareapiesei„…………………………………….”compozitor ……………………………………….. textier ………………………………,

înceeacepriveștedrepturile de autorșiceleconexe ale acestorapentruinterpretarea din cadrulFestivaluluiNațional deInterpretareMuzicală  „ Sibiu  –  CapitalaMuzicală ”  Editia a II-a, 2014, de cătrecopilulmeu………………………..…………………………  .

Menționezcăamluat la cunoștințăRegulamentulconcursuluișicondițiileimpuse de organizatoripentruparticiparea la aceastăactivitate.




DATA  ………….. 2014



                                                                                                                   SEMNĂTURA









10 comentarii:

  1. Buna ziua,
    www.viatalapozitiv.wix.com/oficial: site-ul nu exista,da eroare la deschiderea paginii!!!
    Vrem si noi sa stim componenta juriului.Si mai vrem,sa va intrebam daca acest fest. este in stilul Hermannstadt Fest.?Daca,da,ne lasam pagubasi.
    Multumim.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună ziua.
      Aici găsiți detalii , plus filmul Galei Laureților ediției I (pentru comparație, cu tot cu „bâlbe”....): http://viatalapozitiv.wix.com/oficial#!festival/cmgm
      Juriul apare pe Afișul Festivalului.
      Numai bine!

      Ștergere
  2. Mariti fotografia si o sa vedeti juriul.

    RăspundețiȘtergere
  3. Cazarea si masa sunt asigurate de organizator pentru participant si coordonator? Despre acest aspect nu s-a facut nici o precizare in situatia concurentilor veniti din alte judete.

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna ziua as vrea sa stiu si eu daca oferiti cazare!?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună ziua.
      Există oferte de cazare și masă centralizată...
      Sunt comunicate celor înscriși ...
      Numai bine !

      Ștergere
    2. Deci se ofera din partea organizatorilor sau concurenții trebuie sa suporte aceste cheltuieli?

      Ștergere
  5. buna ziua!
    pentru muzica clasica -pian....regulament????

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna ziua . Nu gasesc nici un numar de telefon al organizatorilor. Sectiunea muzica clasica este lipsita de informatii ( repertoriu, nr de piese, durata).




    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună seara.
      Concurenții suportă cheltuielile cu masa și cazarea. Organizatorii au negociat tarife reduse. Detalii la înscriere.
      La secțiunea muzică clasică instrumentală Repertoriul este LIBER ALES (la fel ca la celelalte secțiuni). Pot fi una, două sau trei melodii (în situația grupei mici de vârstă...). Durata este minim 3 minute (la fel ca la celelalte secțiuni)
      Gânduri pozitive !

      Ștergere