INSPECTORATUL
ŞCOLAR JUDEŢEAN CONSTANŢA
Str.
Mihai Eminescu nr. 11, Constanţa, cod poştal: 900664
Tel.:
+40 (0)241 611 913, Fax: +40 (0)241 618 880
www.isjcta.ro
e-mail: isj-cta@isjcta.ro
Festival
internațional de interpretare muzică uşoară
pentru
copii şi tineret „REMEMBER”
ediţia a VIII-a,
INSCRIERI PÂNĂ LA DATA DE: 19 NOIEMBRIE 2012 ora 24.00. DETALII AICI
MOTO:
Ai invins ? Continuă! Ai pierdut ? Continuă!
Scopul
festivalului: descoperirea şi promovarea de tinere talente, punerea
în valoare a repertoriului de muzică uşoară românească şi
internaţională.
Obiective:
- promovarea valorilor autentice, copii, elevi din sistemul de învăţământ, tineri care iubesc muzica uşoară şi doresc să îmbrăţişeze o carieră artistică de viitori interpreţi ;
- promovarea interpretării LIVE de către toţi concurentii, pe toată perioada desfăşurării festivalului;
-
promovarea educaţiei pentru dezvoltare artistică personală a
concurentilor;
-
promovarea autoevaluării, interevaluării şi evaluării
concurenţilor din partea membrilor juriului, ca metode moderne,
interactive de lucru;
- cultivarea şi exersarea spiritului fairplay în râdul concurenţilor;
Beneficiari:
copii
/ elevi / tineri talentaţi, pasionaţi şi atraşi de muzica
uşoară cu vârste cuprinse între 8 şi 18 ani.
Festivalul
se desfăşoară pe patru categorii de vârstă după cum urmează:
categoria
I – solişti vocali cu vârste cuprinse între 8 şi 9 ani
categoria
II – solişti vocali cu vârste cuprinse între 10 şi 12 ani
categoria
III – solişti vocali cu vârste cuprinse între 13 şi 15 ani
categoria
IV – solişti vocali cu vârste cuprinse între 16 şi 18 ani
Clasificarea
interpreţilor participanţi se va face ţinându-se cont de:
repertoriu adecvat vârstei interpretului, acurateţea intonaţională,
simţul ritmic, calitatea interpretării, prezenţa scenică,
valoarea artistică a pieselor interpretate şi ţinuta scenică a
concurenţilor.
PREMII:
Premiile
(I, II, III) şi câte 2 menţiuni se vor acorda la fiecare
categorie de vârstă.
Trofeul
festivalului ”REMEMBER” se va acorda concurentului care se va
evidenţia în mod cu totul deosebit, indiferent de categoria de
vârstă, în urma evoluţiei în Gala laureaţilor a celor
4 câştigători ai mini – trofeelor pe fiecare secţiune.
Câştigătorii
TROFEULUI REMEMBER nu vor mai avea dreptul să participe în
calitate de concurenţi la următoarele ediţii ale festivalului. Ei
vor fi invitaţi să susţină recitaluri la următoarele ediţii ale
festivalului în funcţie de posibilităţilor financiare ale
organizatorilor.
Trofeele
„MINI – REMEMBER” se acordă câte unul pentru fiecare
secţiune în parte.
Câştigătorii
trofeelor MINI – REMEMBER au dreptul să participe în calitate de
concurenţi doar în momentul în care trec la o categorie superioară
de vârstă.
Premiile
I se acordă câte unul pentru fiecare secţiune în parte.
Premiile
II se acordă câte unul pentru fiecare secţiune în parte.
Premiile
III se acordă câte unul pentru fiecare secţiune în parte.
Menţiuni
se acordă câte 2 menţiuni pentru fiecare secţiune în parte.
Toate
premiile sunt suportate de sponsori; acestea pot consta în sume de
bani sau obiecte în funcție de posibilitățile și dorința
sponsorilor.
PREMII
SPECIALE:
Se
vor acorda şi premii speciale în funcţie de opţiunile presei,
posturilor de televiziune şi de Radio invitate sau susţinute
de sponsori. Concurenţii care nu vor obţine premii, premii
speciale sau menţiuni, vor primi diplome de participare.
Premiul
Mihai Trăistariu; Premiul pentru cea mai bună interpretare a unei
piese din secţiunea REMEMBER; Premiul fairplay (al
concurenţilor);Titlul de mini Miss şi mini Mister pentru fiecare
categorie de vârstă şi titlul de Miss / Mister festival, alte
premii oferite de sponsori.
Condiţii
de participare pentru secţiunea interpretare
Prima
piesă la secţiunea REMEMBER, trebuie să facă parte din
repertoriul unui fost solist sau compozitor de muzică uşoară
românească sau străină; se interpretează cu acompaniament LIVE –
band; se
interpretează varianta originală a piesei aleasă de către
concurent (în
tonalitatea aleasă de concurent şi transmisă organizatorilor).
A
doua piesă din repertoriu românesc sau internaţional, se
interpretează cu negativ.
Ordinea
de intrare în concurs este alfabetică pe secţiuni, după cum
urmează: în prima zi, concurenţii (de la A la Z) cu număr impar
interpretează piesa cu band iar concurenţii cu număr par
interpretează piesa cu negativ. În a doua zi, concurenţii (de la Z
la A) cu număr impar interpretează piesa cu negativ iar cei cu
număr par, interpretează piesa cu band.
Juriul
festivalului va fi compus din personalităţi ale muzicii uşoare,
membri ai Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor, redactori
radio-tv, personalităţi culturale, specialişti în domeniu din
ţară şi de peste hotare şi reprezentanţi ai sponsorilor sau
partenerilor. Preşedintele juriului este interpretul Mihai
Trăistariu, personalitate a muzicii uşoare româneşti.
Jurizarea
se face cu note la vedere pentru piesa din secțiunea remember care
se cântă live cu band. Media acordată fiecărui concurent la piesa
din secțiunea remember se adună cu cea acordată la piesa cu
negative. Se elimină de fiecare dată cea mai mare și cea mai mică
notă acordată de către jurați Notele acordate în baza voturilor
de pe internet reprezintă 5% din cuantumul mediei finale obținute
de fiecare concurent. Mediile obținute din jurizarea trofeiștilor
reprezintă 10% din cuantumul mediei finale obținute de fiecare
concurent. Nu se admit contestaţii. Media finală = 85% - medie
acordată de juriu + 5% - medie în baza voturilor acumulate pe
internet + 10% - medie acordată de juriul trofeiștilor.
Înregistrările
pentru piesele cu negativ care vor fi transmise pentru jurizare în
cadrul preselecției vor fi postate după transmiterea listei
concurenților calificați pentru etapa finală pe
www.arteconstanta.ro
și www.isjcta.ro
, subiectul Remember 2012, în vederea acumulării de voturi (în
urma accesării lor pe internet), acordate într-un interval de timp
comunicat de organizatori. Numărul voturilor va fi făcut public, de
pe internet, imediat după ce fiecare concurent încheie cea de a
doua probă de concurs. Numărul voturilor se transformă în puncte
/ note care vor reprezenta 5% din cuantumul mediei finale obținute
de fiecare concurent.
Juriul
profesorilor va fi compus din cadre didactice care îndrumă şi
coordonează pregătirea artistică a concurenţilor şi care îşi
însoţesc elevii la concurs. Membri acestui juriu au obligativitatea
de a nu nota evoluţia elevilor pe care îi îndrumă. Preşedintele
acestui juriu va fi ales prin tragere la sorţi înainte de începerea
concursului.
Juriul
trofeiștilor, va fi alcătuit din concurenți care au câștigat
trofeul festivalului în edițiile anterioare și care își
manifestă disponibilitatea de a participa la jurizare. Preşedintele
acestui juriu va fi ales prin tragere la sorţi înainte de începerea
concursului. Punctajele / notele acordate, transformate în medii vor
reprezenta 10% din cuantumul mediei finale obținute de fiecare
concurrent.
PRESELECŢIA
Pentru
a participa la festival, concurenţii trebuie să se încadreze în
limitele de vârstă menţionate în regulament.
Preselecţia
se desfăşoară în două etape:
- 10 și 11 noiembrie 2012 la Palatul Copiilor Constanţa - sala de cor pentru concurenţii din judeţul Constanţa începând cu ora 11:30; concurenţii prezintă o piesă cu negativ și piesa din secțiunea remember cântată a capella (fără acompaniament);
- 16.11.2012 pentru concurenţii din alte judeţe din ţară și din străinătate, conform materialelor transmise pe internet, menționate în fişa de înscriere, respectiv o înregistrare recentă dintr-un alt festival (nu jurizăm înregistrări audio realizate în studio) și o înregistrare a capella a piesei din secțiunea remember care va fi prezentată în concurs;
Fişa
(formularul) de înscriere în format electronic va fi afișată pe
data de 7 noiembrie pe site; rugăm concurenţii să completeze toate
câmpurile obligatorii pentru a putea primi acceptul transmiterii
formularului. Fotografiile atașate trebuie să fie bust, doar
concurentul.
După
afișarea listei concurenților calificați pentru etapa finală
aceștia trebuie să trimită in format electronic (scanat) patitura
generală (sau cea pentru tobă/clapă/chitară/ bas) a piesei pentru
piesa din secțiunea remember.
Etapa
finală a festivalului începe în data de 12 decembrie și se
încheie pe data de 16 decembrie cu Gala laureaților.
Program
desfășurare activități în cadrul etapei finale:
- 8-9 decembrie 2012 repetiții cu band pentru concurenții din municipiul și județul Constanța – locație: Palatul Copiilor – sala mare de spectacole
- 12-13 decembrie 2012 repetiții cu band pentru concurenții dion țară și străinătate – locație: Palatul Copiilor Constanța – sala mare de spectacole
- 14-15 decembrie 2012 – concurs – locație: Palatul Copiilor Constanța
- 16 decembrie 2012 – gala laureaților – locație: Palatul Copiilor Constanța
Nu
se percepe taxă de înscriere pentru preselecție.
Pentru
fiecare categorie de vârstă se va afişa numele concurentului /
concurenților REZERVĂ pentru situaţiile în care cei calificaţi
nu pot onora cu prezenţa festivalul (anunţarea imposibilităţii de
a participa la festival după calificare se face nu mai tarziu de 25
noiembrie 2012).
Termenul
limită de înscriere pentru preselecţie este:
- pentru Constanța 10 noiembrie 2012 ora 8:00;
- pentru țară și străinătate 15 noiembrie 2012 ora 24:00;
Rezultatele
preselecţiei
vor fi afişate pe site-urile www.arteconstanta.ro
și www.isjcta.ro
în
postul Remember 2012
nu mai târziu de 20 noiembrie 2012 ora 12:00.
Nu
se percepe taxă de participare la etapa finală a festivalului.
Obligaţiile
participanţilor:
- să încarce în aplicația online toate materialele solicitate în termenele stabilite şi comunicate de către organizatori;
- să prezinte la sosire adeverinţa medicală care atestă starea de sănătate, eliberată de la medicul de familie / şcolar cu 24 de ore înainte de data plecării din localitate;
- să respecte regulamentul festivalului;
- să transmită în timp util informaţiile referitoare la imposibilitatea de a mai participa la probele de concurs;
- să respecte planificarea pentru repetiţiile cu band;
- să respecte programul repetiţiilor, concursului, recitalurilor şi a altor activităţi conexe planificate;
- să solicite în timp util informaţii legate de regulament pentru a evita descalificarea;
- să completeze declarațiile privind prelucrarea datelor personale și contractual, puse la dispoziție de organizatori.
Nerespectarea
regulamentului de către concurenţi determină eliminarea acestora
din concurs.
Obligaţiile
organizatorilor :
- să pună la dispoziţia doritorilor regulamentul festivalului, fişa de înscriere şi alte informaţii utile;
- să facă publică pe site-ul festivalului lista concurenţilor înscrişi, participanţi la preselecţie, a celor calificaţi pentru etapa finală;
- fiecărui concurrent i se asigură regia artistică, coregrafie (pentru piesa cu negativ) sonorizarea, tehnica de scenă, machiajul, coafura / frizura, promovarea imaginii în materialele publicitare și emisiuni televizate și consiliere de specialitate (cu specialiști CJRAE Constanța) privind eliminarea tracului de scenă;
- să asigure asistenţă medicală pe perioada desfăşurării repetiţiilor şi a probelor de concurs;
- să asigure spaţiul necesar preselecţiei;
- să asigure sala de repetiţii / spectacol pentru toate activităţile incluse în calendarul festivalului ;
- să asigure spaţiul necesar pentru pregătirea concurenţilor înainte de a intra în scenă;
- să afişeze la loc vizibil informaţiile legate de repetiţii, programare intrare în concurs, etc.
- să pună la dispoziția concurenților și părinților acestora documentele ce urmează a fi semnate: contract părinți / tutore, declarație privind prelucrarea datelor personale.
- pun la dispoziția concurenților gratuit, toate materialele promoționale ale festivalului.
Repetiţiile
cu band-ul se vor desfăşura după cum urmează:
-
pentru concurenţii din municipiul şi judeţul Constanţa în data
de 8 şi 9 decembrie 2012, la Palatul Copiilor Constanţa
(planificarea va fi afişată pe site în timp util);
-
pentru concurenţii din alte judeţe în data de 12 şi 13 decembrie
2012, la Palatul Copiilor Constanţa (planificarea va fi afişată pe
site în timp util);
Ordinea
de intrare în repetiţii şi orarul repetiţiilor cu band va fi
afişată de către organizatori în timp util;
Festivalul
se va desfăşura la Palatul Copiilor Constanţa după următorul
program:
Zilele
de concurs: 14 şi 15 decembrie 2012; 15 decembrie 2012 începând cu
ora 20:30 are loc Party Remember cu tema “Cats and tomcats”.
Gala
laureaţilor: 16 decembrie 2012. Gala laureaţilor va fi transmisă
LIVE și online pe internet (ţinuta de concurs este obligatorie).
Pentru
o bună şi eficientă comunicare, echipa Remember 2012 va afişa
zilnic pe site – urile www.arteconstanta.ro
și www.isjcta.ro
(postul Remember 2012), informaţiile referitoare la situaţia
înscrierilor pentru preselecţii şi la materialele transmise de
către fiecare concurent până la termenele stabilite de către
organizatori.
Nu
se asigură cazare/masă. Organizatorii vor comunica în timp util
variante pentru oferte de cazare. Concurenții vor transmite
organizatorilor în timp util date referitoare la numărul de
persoane care se vor caza și perioada.
Festivalul
este inclus în calendarul activităţilor educative naţionale 2012,
aprobat de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului cu nr. 30644/21.02.2012 în anexa 7 - Domeniul cultural –
artistic - muzică, pagina 10, poziția 17.
Decontarea transportului se face
conform legislaţiei în vigoare.
Informații
suplimentare la tel. 0753063536, director artistic al festivalului,
prof. Dorina IVANCIU și pe e-mail: divanciu@yahoo.com
Echipa
de proiect, CONSTANȚA 2012